Saturday 26 May 2012

En liten oppdatering

Hei Bloggen! Fortsatt veldig dårlig med internett i min gård! Er altfor mye å skrive om! Har noen utkast på pcn min, men føler ikke at det hjelper så mye når jeg ikke får lagt dem ut live! Siden sist har det skjedd både masse og ingenting. Vet ikke hvor jeg skal starte.

Opplevelser:
Jeg var 1 dag i Nha Trang.
Vært veldig mye ute og spist.
John har drukket med famzen. Alle digger han! Sier han er veldig tålmodig og drikker masse øl. Onkel 4 prøvde å skjenke han og snakke engelsk med han. John er veldig dårlig på å skjønne vietnæææm-engrish.

Familien:
Alle snakker fortsatt vietnamesisk med John. Stakkaren skjønner ikke mye, og jeg må oversette. Det hender at jeg ikke er der eller hører etter og må spørre de som snakket om hva de sa på nytt.
Alle prøver å tvinge oss til å spise hele tida. Jeg har lært at i den vietnamesisk kulturen så er det sånn at folk spør hele tida om å spise. Altså de spør om å spise _MANGE_ ganger. Helt til vi blir drittlei. Så når du tror en vietnameser prøver å tvinge deg til å spise, så gjør de ikke det.. ;ppPPppPp Det er sånn det er i den vietnamesiske kulturen at de aldri sier ja første gang. Man må spørre mange ganger, mange ganger nok til de sier ja. Forst var jeg veldig tålmodig, men etterhvert kjente jeg at det begynner å gå meg litt på nervene. Heldigvis kjenner Onkel Quoc til den norske kulturen at et nei er et nei. Så den ene gangen hvor han vitnet at kona hans, Tante Thao, aldri stoppet å spørre meg og John om å spise, satte han hun på plass. *Relief* haha xD apropos at Onkel Quoc kjenner til den norske kulturen; han, Onkel 2 og Onkel yngst er på vei til Norge for å bo med oss hjemme i Moss nå. Første året Onkel Quoc besøkte Norge, var sammen med Onkel og Tante 2. Jeg husker Vyni og jeg var, for å være helt ærlig jævla drittunger. De spurte hele tida om vi ville spise når de nettopp så at vi hadde spist. Vi ble så irritert for de var så masete, men 3-4 år senere så skjønner jeg, som er på besøk, at de ikke kan noe for det. De Vil bare godt. Det ligger jo i kulturen dems.

Men nå rekker jeg faktisk ikke å skrive mer. I kveld skal jeg, John, Tante 2 og Tante Thanh dra hjem fra Saigon. Vi kom hit etter en 8 timers busstur fra Cam Ranh med fancy busser som jeg skal prøve å vise bilder av senere. Det var sånn alà Harry Potter buss hvor vi kan ligge på en "seng" inni bussen!! Den største grunnen til hvorfor vi kom hit var for å sende avgårde Onklene våre til Norge og litt sightseeing for John og mine vegner. Men nå er klokka snart 12 og vi må levere hotellrommet til eierne og stikke avgårde!

Blog you later!



No comments:

Post a Comment